fredag 13. april 2012

Ortlieb


Når jeg spør Jeff, som har syklet fra Norge til Kina om hva jeg trenger å ha med meg på en lang sykkeltur sier han bare at jeg trenger en god sykkel. Men så vidt meg er bekjent krever en lang sykkeltur sitt utstyr. Og utstyret skal pakkes. Forsvarlig og kanskje helst vanntett. Da har jeg kommet frem til i samråd med internettet (og Jeff!) at Ortlieb sine sykkelvesker vil gjøre susen. De har vært vanntette i 30 år sa da får vi tro de holder enda noen år. Merket altså. Jeg har splitter nye blå Backroller Classics og tror jeg kommer til å synes de er topp hele veien. 
Far ruller opp og igjen. Opp og igjen.
Og opp og igjen en gang til.
Bare for å øve litt liksom.


   Pappa har i tillegg landet på at en     
   sykkelhenger vil være en bra måte å frakte 
   telt, liggeunderlag, vann og den slags, med  
   vanntett veske oppi. Og tro det eller ei, 
   men når man sykler med den bak seg så er 
   det altså så den nesten ikke er der likevel.  
   Bortsett fra i oppoverbakke da...

Pakket (rullet og krøllet) og klart!

Styrevesken. Farens. Med litt dill og litt til.

Dessuten skal vi jo begge ha hver vår 
styreveske til alskens småtterier man må 
ha på styret. Jeg kommer nok til å ha godteri i min.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar