mandag 23. april 2012

Kroppen

Når man er kvinne (eller mann for den saks skyld) og begynner å bli eldre, kommer de bare en dag. Helt uten forvarsel. De bare plutselig er der. Ja, jeg snakker altså om vondtene. De som plutselig får en til å gå fra følelsen av å være ung og sprek til å gi deg følelsen av å være urgammel. Egentlig helt uten at man ér spesielt gammel. Men en dag kommer vondtene snikende bakfra og du skal være uhyre påpasselig så de ikke tar deg. 


I høst pådro jeg meg overbelastede armer. Altså vondter plassert i håndledd, skuldre, nakke og rygg. Klassisk moderne sykdom, et scrollesyndrom. Det som nemlig gjør aller mest vondt er å scrolle, det være seg på data eller smarttelefon. 
Så det var det bare å slutte med! 


Så var det å gå til kiropraktor. Etter en gang sluttet jeg å ha vondt i hodet. Etter to ganger begynte jeg å føle en normal tykkelse på armene. Og nå, etter ca. ti ganger føler jeg at tingenes tilstand ikke er så ille. Jeg har begynt å trene styrke igjen, og der det har vært mest vondt, (der den største av vondtene satte seg) bak høyre skulderblad merket jeg i dag, for første gang på veldig, veldig lenge at det løsnet. Og det etter tøff styrketrening på akkurat dette området. Med ondt skal ondt fordrives med andre ord!


Ellers har jo de siste sykkelturer vist at lange sykkelturer går hardt ut over lokaliteter som knær, håndledd og føtter. Dersom noen har gode tips til numne sykkelføtter tas de imot med takk, (og kanskje et postkort!)  Håndleddene skal få kjørt seg, men mulig jeg må jekke meg litt ned på sykkelen (siden sykkelstyret ikke kan skrus opp), men fancy sykkelhansker har jeg da fått meg, som jeg håper demper belastningen noe. Og med knærne så har jeg ordna meg en avklipt strømpebukse sånn at knærne hvertfall skal være varme der jeg suser gjennom vårlige Europa.



Ellers så er jo denne litt morsom, hvis man lurer på hva man egentlig driver med når man tråkker rundt og rundt og rundt....
Og det er jo tydeligvis bare å glede seg, for den stumpen her skal jeg ha!


Hentet fra sykkelspor.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar